maandag 23 november 2009

Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik was blij verrast toen ik als trouwe ING/Postbank klant een brief kreeg van ING met een mooie aanbieding. Want mijn spaarpotje kwam vrij en ik kon profiteren van de nieuwe Profijtrekening (u weet wel, zo'n spaarrekening met hoge rente, maar waarvan de rente na verloop van tijd stilletjes steeds lager wordt).

Als ik voor 1 november 2009 zou reageren zou ik zowaar een handige schoudertas krijgen of 2500 extra Rentepunten. Helaas....de brief was gedateerd op 5 november (!) en kreeg ik pas na 1 november toegestuurd (!). Geen extra-tje dus voor deze trouwe Postbankklant, maar meer een "kat in de zak" gevoel.

Vorige week heeft u kunnen lezen dat ING Retail genomineerd was voor de CRM Award 2009 prijs (gewonnen door Carglass) voor hun 1-op-1 marketingprogramma. Mijn brief was gepersonaliseerd, de gebeurtenis (vrijkomend spaarpotje) goed aangegrepen, maar dan stokt het helaas een beetje in de uitvoering.

Dit voorval laat precies zien waarom CRM en 1-op-1 marketing zo moeilijk is. CRM-strategie en planning zijn noodzakelijk, maar de slag wordt pas gewonnen in de uitvoering. "Retail is detail" is niet voor niets een bekend gezegde.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen