maandag 11 juli 2011

Meer over klantgericht ondernemen in de praktijk!

De klant centraal stellen blijkt in de praktijk voor veel bedrijven moeilijk te zijn. Op dit weblog passeren de belangrijkste aspecten van klantgericht ondernemen de revue.

Terugwinacties voor ex-klanten vaak zinloos
Klanten die weggaan uit persoonlijke, vaak financiele overwegingen, zijn eerder geneigd terug te keren, dan zeer ontevreden klanten die teleurgesteld zijn of zich tekort gedaan voelen. Terugwinacties gericht op deze tweede groep 'woendende' ex-klanten is dan ook zinloos.

Het Marketingwiel: marketing voor ondernemers geen overbodige luxe
Steeds meer bedrijven gaan binnen vijf jaar na oprichting op de fles. In 1991 overleefde 43% de eerste vijf jaar niet, nu is dat al 60%. Belangrijkste redenen kort samengevat: mismanagement en te weinig klanten, omzet en winst. Daarom is er nu voor ondernemers het nieuwe marketingboek "Het Marketingwiel".


Win een exemplaar van Het Marketingwiel en laat jouw marketingtip horen!
Heb jij goede marketingvoorbeelden of concrete marketingtips voor ondernemers en zzp-ers? Laat bij dit bericht dan een reactie achter en maak kans op een gratis exemplaar van Het Marketingwiel!

Waarom je moet reageren op negatieve blogberichten
Moeten wij reageren op negatieve blogs en reviews in social media? Die vraag krijg ik regelmatig te horen. Mijn antwoord is dan altijd; ja, net als in het gewone leven. Klanten willen gewoon 'sorry' horen. Dus de klant aanspreken, begrip tonen en kijken of je het probleem zo snel mogelijk kan oplossen.

Bedrijven scoren slecht op emotionele klantbeleving
Kantenbinding is essentieel voor organisaties om te overleven. Klanten worden steeds veeleisender; naast een goede functionele kwaliteit wil men ook een goed gevoel overhouden aan het contact dat men heeft met de organisatie. De meeste organisaties hebben hun basis dienstverlening redelijk op orde, maar de emotionele beleving die de klant ondergaat laat vaak te wensen over.

50 spreuken over klantgericht ondernemen
Over klantgericht ondernemen wordt veel gezegd en geschreven. Soms leuk, verassend en to-the-point. Ter lering en de vermaeck heb ik er 50 op een rij gezet.

Klantgerichtheid in het Witte Huis:





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen