woensdag 30 maart 2011

50 spreuken over klantgericht ondernemen

Over klantgericht ondernemen wordt veel gezegd en geschreven. Soms leuk, verassend en to-the-point. Ter lering en de vermaeck heb ik er 10 op een rij gezet.

Enkele klassiekers op een rij:

1. People don’t want to buy a quarter-inch drill! They want a quarter-inch hole!
Marketingpionier Ted Levitt

2. If i’d asked customers what they wanted, they’d have said a faster horse.
De uitvinder van de T-Ford, Henry Ford

3. Bij de meeste CRM-projecten is de klant in geen velden of wegen te bekennen.
Mijn eigen waarnemingen in de praktijk, Sjors van Leeuwen dus

4. CRM is net als een geloof, wat het oplevert kun je niet berekenen.
Ergens gelezen, van Raoul Koeman

5. Om CRM echt volledig in te voeren en het ook te laten werken,
moet je een groot deel van de medewerkers vervangen.
One-to-one marketinggoeroe, Martha Rogers

6. If you want loyalty, buy a dog.
Marketingauteur Adriaan Payne

7. Analyseren van data is luisteren naar klanten.
CRM-Award winnaar van Robeco Direct, G.H.M. Wolfs

8. De helft (50%) van de medewerkers denkt dat zijn bedrijf klantgerichter kan werken.
Onderzoeksbureau Integron

9. CRM is een geloof en een geloof implementeer je niet.
Ergens gelezen, van Bas Godijn

10. When it comes to CRM, Murphy’s law is optimistic.
Deloitte Consulting

Klik op het e-book op het bijbehorende plaatje aan de rechterkant en vraag het gratis aan!
Ken jij nog andere leuke en verassende spreuken en gezegden over klantgericht ondernemen? Laat dan een reactie achter, ik ben zeer benieuwd!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen