maandag 3 december 2012

BNR nieuwradio over co-creatie en klant in de driver's seat

Afgelopen week was ik te gast bij BNR Nieuwsradio voor een live-uitzending over co-creatie. Andere studiogasten waren van de Rabobank en Hub Creations, de winnaars van de Co-Creation Award 2012 waar ik vorige week over schreef.


Zo'n radio-interview is een leuke ervaring, zeker als je het niet iedere dag doet en het ook nog eens live is. Je moet kort en bondig reageren, feiten paraat hebben en vooral afwachten wat gastheer en presentator Rens de Jong en side-kick Ben van den Burg voor verrassing in petto hebben. En terug in de auto denk je al snel, dit ben ik nog vergeten, daar had ik eigenlijk een ander voorbeeld willen noemen, etc.

Gelukkig ging dit keer de uitzending wel door. Enkele jaren geleden was ik ook al eens door BNR Nieuwsradio uitgenodigd. Toen om over marktwerking in de zorg en zorgmarketing te praten. Helaas viel op die zaterdag Talpa TV om, waardoor de uitzending op werkelijk de allerlaatste seconde werd afgelast, want het was ineens allemaal Talpa TV dat de klok sloeg.

Je merkt ook direct dat radio een vluchtig medium is. Men is niet echt geinteresseerd in het onderwerp of de gasten. De tijd moet gevuld worden en als het enigzins kan op een vlotte en prikkelende manier. De luisteraars moeten natuurlijk vermaakt worden, en op naar het volgende item. Of het gelukt is met deze uitzending? Luister en oordeel zelf.

Het hele radio-interview kun je beluisteren op de website van BNR Nieuwsradio.

Binnenkort ga ik zelf maar eens een uitgebreider event organiseren om wat dieper op co-creatie en mijn boek Klant in de driver's seat in te gaan. Want er valt veel meer over te vertellen, dan je in een paar minuten op de radio kwijt kan. Wil je daarbij zijn, stuur mij dan een email.

Ken jij nog mooie voorbeelden van cocreatie, dan hou ik mij aanbevolen!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen