woensdag 4 december 2013

Zoek de mens achter de patiënt

Het gaat in de Nederlandse gezondheidszorg vooral over abstracte zaken als DBC's, ZZP's, zorgindicatie, eigen risico en begrippen als patiënt en zorgvrager. Het gaat nog veel te weinig over de mens achter de patiënt. Pas als je die ontdekt, zie je de kansen die er zijn om de zorg en klantgerichtheid te verbeteren.

Zoek de mens achter de patiënt
Of om in marketingtermen te spreken: zoek de mens achter de patiënt om het zorgaanbod te kunnen differentiëren en personaliseren. Met als doel betere, efficientere en meer klantgerichte zorg. Met als resultaat een onderscheidende positie in de markt, door een onderscheidend aanbod met toegevoegde waarde voor de zorgconsument.

Het Amerikaanse Cleveland Clinic ziekenhuis heeft hierover een mooie video gemaakt. Het laat mooi zien wat de dieper liggende gedachten, zorgen en wensen van mensen in de zorg zijn. Cleveland Clinic is een Academisch Medisch Centrum met duizend bedden en opgericht in 1921.



Ken jij nog meer van dit soort mooie video's, dan hoor ik het graag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten