donderdag 17 juli 2014

Hoe consumenten beslissen

Hoe beslissen mensen en hoe voelen ze zich over de gemaakte keuzes? Waarom vinden consumenten Coke lekkerder dan Pepsi? Hebben mensen last van keuzestress? Sheena Lyengar onderzocht het en ze legde resultaten vast in haar boek 'The Art of Choosing'.


De kunst van het kiezen
Sheena Iyengar bestudeert al jaren op welke manier mensen (consumenten) keuzes maken en hoe we ons voelen over de gemaakte keuzes. In haar TEDGlobal-speech praat ze over triviale keuzes (Coke versus Pesi) en belangrijke keuzes. Ze praat over de meest opvallende bevindingen uit haar baanbrekend onderzoek naar het maken van beslissingen. Interessant is het om te zien hoe mensen uit verschillende culturen omgaan met het maken van keuzes en keuzestress.

Verder nog twee andere interessante TED-speeches over 'kiezen en beslissen' van Barry Schwartz (Paradox of Choices) en Dan Gilbert (Why we make bad decisions).

TED-speech van Sheena Lyengar over The Art of Choices


TED-speech Barry Schwartz over de Paradox Of Choices


TED-speech Dan Gilbert over Why we make bad decisions




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen