maandag 25 december 2017

Mijn 5 best gelezen blogs van 2017

Voor iedereen die het gemist heeft of nog graag een paar interessante artikelen wil lezen. Hier vind je mijn 5 best gelezen blogs van 2017 van mijn weblog Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw.



Niet mijn meest recente blogs, maar wel de 5 best gelezen blogs van 2017 van mijn weblog over Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw.


1. Klantgericht ondernemen volgens Coolblue

Retailer Coolblue is extreem succesvol. Met vijftien jaar na de oprichting een omzet van 400 miljoen, 650 medewerkers en een promotorscore van +66. Het geheim? Coolblue is obsessief klantgericht. Wat kunnen we leren van Coolblue? Lees het artikel.


2. Jobs-To-Be-Done startpunt voor innovatie

Ik schreef eerder dat een goed idee de basis vormt voor succesvolle innovatie. Maar hoe kom je tot een goed idee? Bijvoorbeeld door te kijken naar de ‘klus’ die de klant wilt klaren. Want ‘people buy products to get jobs done’. Klanten willen geen boormachine en ook geen gat in de muur, maar ze willen de kamer opfleuren met nieuwe schilderijen. Welke klus wil jouw klant klaren en hoe kun je daarin slim innoveren? Lees het artikel.

3. Business Model Canvas lastiger dan gedacht

Het Business Model Canvas is de laatste jaren populair geworden. Directies en managementteams gebruiken het steeds meer. Maar waarvoor eigenlijk? Het Business Model Canvas roept in de praktijk vaak meer vragen op dan het beantwoord. Lees waarom het Business Model Canvas niet brengt wat er van verwacht wordt en hoe je het beter kunt doen. Lees het artikel.


4. 22 breinwetten voor marketeers en CRM-managers

De hele wereld is bezig met klantgericht ondernemen. Veel organisaties die de klant centraal stellen, maken daarbij nog steeds één grote denkfout. Namelijk dat klanten rationeel denkende wezens zijn die bewust en doordacht aankoopbeslissingen nemen. De werkelijkheid is anders, want ons gedrag wordt grotendeels bepaald door ons instinctieve oerbrein. Lees daarom de 22 breinwetten die iedere marketeer moet kennen om de klant voor je te kunnen winnen. Lees het artikel.

5. De klant reist anders dan je denkt – Tips voor de customer journey

De klassieke salesfunnel is uit en de hippe customer journey is in. Maar die klantreis verloopt anders dan menigeen denkt. Niet onbelangrijk, want je kunt je marketinggeld maar één keer uitgeven en de kunst is om dat op het juiste moment te doen. Daarom passeren in dit artikel een paar handige inzichten om de reis van de shoppende klant te volgen en op het juiste moment actie te ondernemen. Lees het artikel.

Veel leesplezier!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten