woensdag 13 september 2017

Digitale klantloyaliteit belangrijkste trend in 2017

Het Amerikaanse technologiebedrijf Signal deed onderzoek naar de de trends en voorspellingen voor digital marketing in 2017. Wat blijkt? Klantloyaliteit krijgt de hoogste prioriteit voor marketeers in 2017 als het om digital marketing gaat.


Persoonlijke ervaring als driver van customer experience

Wereldwijd vindt 73 procent van de marketeers dat de klant een persoonlijke ervaring nodig heeft om succesvol te zijn. Slechts 37 procent van de ondervraagde marketeers denkt dit ook daadwerkelijk te kunnen bieden. Het is cruciaal dat het topmanagement inziet dat data en technologie noodzakelijke grondstoffen zijn om de klantbeleving naar een hoger plan te brengen. Want met digital marketing lukt beter dan ooit, om die persoonlijke beleving te bieden.

Digital Marketing in 2017: Trends and Predictions

Wat zeggen de Amerikaanse onderzoekers over de belangrijkste trends:

"In the past few years, the focus of marketing has shifted from product-centric to customer-centric, from customer acquisition to retention and loyalty, and from individual transactions to the entire buyer journey.

This has led marketers to reexamine the entire customer experience, seeking to create more streamlined, personalized and memorable interactions that will strengthen customer engagement, loyalty and, ultimately, profits. Amazing CX transformations are being enabled by a synergistic combination of marketing technology and customer data.

For 2017, one of the hottest growth strategies involves identity-based marketing to existing customers. This strategy requires, at its foundation, an omnichannel identity solution that can recognize a customer at any touchpoint — human, physical or digital — across websites, apps, digital ads, email, physical stores and call centers."

Het rapport 'Digital Marketing in 2017: Trends and Predictions' is te downloaden van de website van Signal.co.

 Infograpchic Signaal (origineel)

Onderstaande infographic laat de belangrijkste trends en actiestappen zien.
 

Investeren in digital skills 

De digitale revolutie is niet tegen te houden. Onder invloed van digitalisering zullen economieën en bedrijfsmodellen veranderen. Al deze nieuwe, digitale technologieën veranderen het gedrag van consumenten steeds sneller. Dat heeft ook grote impact op het marketingvak.

De roep om digitale transformatie klinkt luid door menig bedrijf. Iedereen weet dat deze omslag plaatsheeft, maar deze transformatie organiseren is niet zo simpel. Zo moet je in ieder geval over de juiste mensen beschikken, medewerkers met technologische kennis die het verschil kunnen maken. Maar wat als je deze mensen niet hebt?

Dit is een vraagstuk waar veel werkgevers in Nederland mee worstelen. Zo komt in het IAB Digital Marketing Innovation Onderzoek 2017 naar voren dat er in de markt een gebrek aan personeel is met de juiste competenties om deze digitale transformatie door te komen. Verder komt in de Grote Marketing Enquête 2016 naar voren dat zes op de tien marketeers twijfelt of op de eigen afdeling wel voldoende kennis aanwezig is over marketing technology tools en -software.

Kortom, investeren in digital skills is noodzakelijk om te kunnen overleven.

Succes met de digitale (marketing) transformatie. Ken jij nog meer trends, dan hoor ik ze graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten