woensdag 27 december 2017

5 managementboeken uit 2017 om te lezen

Het afgelopen jaar heb ik weer een groot aantal managementboeken gerecenseerd voor Managementboek.nl. Het ene boek wat interessanter en vernieuwender dan het andere. Hier vind je een korte beschrijving van 5 managementboeken uit 2017 die het lezen waard zijn.


5 leestips voor managementboeken

Vijf managementboeken uit 2017 die ik voor Managementboek.nl heb gerecenseerd en die het lezen waard zijn. Althans als je in dit soort onderwerpen geinteresseerd bent. In willekeurige volgorde.

1. Gastgevers in geluk

Het lijkt een paradox. In een wereld die snel digitaliseert neemt de behoefte aan persoonlijke ontmoetingen toe en wordt de kwaliteit van het persoonlijk contact steeds belangrijker. Vooral voor dienstverlenende organisaties en wie is dat tegenwoordig niet? Het boek Gastgevers in Geluk neemt je mee op reis en ontrafelt het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid met teruglustige gasten.
Lees mijn recensie.


2. De relatie-economie

Over klantgericht ondernemen wordt veel geschreven, net als over de heilige graal van big data. Het boek De relatie-economie combineert beide werelden. De auteurs doen dat op uitstekende wijze met een schat aan praktische inzichten en handvatten. De relatie-economie is een aanrader voor iedereen die met behulp van data-analyse zijn relaties met klanten wil versterken.
Lees mijn recensie.

3. Customers The Day After Tomorrow

Om te kunnen overleven moeten bedrijven hun klantstrategieën aanpassen. We zijn aanbeland in de derde fase van digitalisering waarin artificiële intelligentie (AI) en verregaande automatisering de hoofdrol spelen. Hierdoor verschuift de relatie tussen klant en bedrijf radicaal. Je leest het in Customer The Day After Tomorrow.
Lees mijn recensie.

4. Strategie = Executie

Een goede strategie opstellen is één ding, maar een strategie succesvol uitvoeren is hele andere koek. Dat blijkt uit tal van onderzoeken en de dagelijkse praktijk. Het merendeel van de organisaties worstelt met de executie van hun strategie waardoor strategieën mislukken of veel minder opleveren dan gedacht. Het boek Strategie=Executie geeft je een groot aantal handvatten om de executie van jouw strategie met succes aan te pakken.
Lees mijn recensie.

5. Het geheim van bol.com

Bol.com is een van de weinige e-commercebedrijven die de internetbubbel aan het eind van de vorige eeuw wist te overleven. Inmiddels is het uitgegroeid tot de grootste online winkel van Nederland met in 2016 een jaaromzet van 1,2 miljard euro en miljoenen klanten in Nederland en België. Ex-directielid Michel Schaeffer legt in zijn boek uit wat het geheim van het succesvolle bol.com is.
Lees mijn recensie.

Bonustip: Hoe agile is jouw strategie?

Wordt 2018 het jaar van de 'wendbaarheid' van jouw organisatie? Dan is het boek Hoe agile is jouw strategie? uit 2016 een aanrader. Eric van Arendonk RM op Nima.nl over het boek: “Sjors van Leeuwen geeft je met het boek Hoe agile is jouw strategie? genoeg handvatten om wendbaar te worden en te blijven. Zijn ondertitel van het boek: ‘zo kun je snel en wendbaar ondernemen’ maakt hij dan ook geheel waar.” Het boek is verkrijgbaar op Managementboek.nl.

Veel leesplezier, heb jij nog leestips, dan hoor ik ze graag!

Meer recensies lezen? Hier lees je meer recensies van mijn hand op Managementboek.nl en op dit weblog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten