maandag 8 juli 2019

Sterk merk in de zorg met voorbeelden, tips en tools

Het boek Sterk merk in de zorg is uit! Ook dit derde deel van de serie ‘Power to the People’ is geschreven door Marian Draaisma (Marketing Director Pluryn) en Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies en Zorgmarketingplatform).


Zo bouw je een Sterk merk in de zorg

Zorgorganisatie Pluryn bracht op 1 juli het boek ‘Sterk merk in de zorg' uit. Over het bouwen van een sterk merk in de Nederlandse zorg.

Met dit boek deelt Pluryn (organisatie voor jeugdzorg en gehandicaptenzorg) graag zijn kennis en ervaring over het belang én het bouwen van een sterk merk in de zorg en hoe Pluryn dat de afgelopen jaren heeft aangepakt.

Het boek is geschreven door Marian Draaisma (Marketing Director Pluryn) en Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies en Zorgmarketingplatform). Een korte toelichting van de auteurs op dit derde boek in de reeks Power to the people over marketing in de zorg.

Herkenning, vertrouwen en houvast

Marian Draaisma: “Mensen houden van merken. Ook in de zorg. Merken geven patiënten, medewerkers, verwijzers en zorginkopers herkenning, vertrouwen en houvast. Merken maken het leven gemakkelijk. Je weet wat je kunt verwachten én krijgt. Het bouwen van een sterk zorgmerk is echter geen eenvoudige opgave. Sterk merk in de zorg beschrijft hoe je een onderscheidende positie krijgt in de markt én in het hoofd van de doelgroep. Met een eigen karakter en een goede reputatie. Met een unieke set van associaties die je als organisatie wenst te creëren en te behouden. Een merk dat relevant, herkenbaar en aantrekkelijk is voor medewerkers en cliënten. Een sterk merk dat gedragen wordt door medewerkers en cliënten als ambassadeur van de organisatie.”

Praktische inzichten en tips

Sjors van Leeuwen: "In het boek Sterk merk in de zorg passeren een groot aantal bouwstenen de revue zoals merkpositionering, merkbelofte (pay-off), internal en external branding (ambassadeurs) en het bieden van toegevoegde waarde door unieke waardeproposities en merkactivaties. Het boek staat vol met inzichten, modellen, checklists en voorbeelden. Niet alleen van Pluryn maar ook van andere zorgorganisaties. De belangrijkste modellen en checklists hebben we in de bijlage als een soort toolbox samengevoegd."

Interview met Marian Draaisma door multimediateam

Medewerkers van het multimediateam van Pluryn interviewen Marian Draaisma over het nieuwe boek Sterk merk in de zorg. Mooi voorbeeld van 'Sterker in de samenleving. Powered by Pluryn'.



Delen van kennis en ervaring

Met Sterk merk in de zorg deelt Pluryn graag haar kennis en ervaring over het ontwikkelen van een sterk zorgmerk en de reis die het Pluryn-merk die afgelopen jaren heeft afgelegd. Het boek staat boordevol praktische inzichten, praktijkvoorbeelden, concepten, tips en tools (zoals het merkcanvas) die men kan gebruiken bij het ontwikkelen en doorvoeren van het merkbeleid. Het boek vormt een uitstekend hulpmiddel voor iedereen die zich wil oriënteren op of bezig houdt met marketing, communicatie en merkbeleid in de zorg. Meer informatie over het boek vind je op de website van Pluryn.

Verkrijgbaar op Managementboek.nl

Het boek Sterk merk in de zorg is verkrijgbaar bij alle bekende (online) boekwinkels zoals Managementboek.nl.


PS: De eerste twee boeken uit deze Power to the people-reeks gaan over de invoering en toepassing van marketing in de zorg en online marketing in de zorg. Beide boeken beschrijven hoe Pluryn dit heeft aangepakt en wat de belangrijkste lessons learned zijn geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten