tag:blogger.com,1999:blog-8369660028119448000.post4242890968117639259..comments2023-07-14T22:59:04.931-07:00Comments on Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw: 7 belangrijke trends in klantgericht ondernemenSjors van Leeuwenhttp://www.blogger.com/profile/13466098787496274810noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-8369660028119448000.post-90729266517011990772020-09-29T01:55:41.096-07:002020-09-29T01:55:41.096-07:00Helder stuk. Ik ben het eens met de overall conclu...Helder stuk. Ik ben het eens met de overall conclusie dat flink wat zaken inmiddels 'needed to play' zijn geworden. En dat excellente dienstverlening - needed to win - het belangrijkste onderscheid biedt. In mijn werk met oa Basic-Fit en Ernst & Young is duidelijk geworden dat je niet directief (lees: trainen en instrueren) kunt sturen op excellente dienstverlening, omdat klantsituaties en -behoeften uniek zijn en zich niet laten vangen in protocollen of checklists. Ruimte bieden voor eigen invulling door medewerkers en de effectieve elementen in hun gedrag aanmoedigen en versterken is een zeer bruikbare aanpak gebleken.Florent Meierhttps://www.blogger.com/profile/03687269813295627492noreply@blogger.com